A technológia korai befogadói szeretnek eljátszani a modern kütyükkel és kipróbálni minden újdonságot. Ilyennek tűnik a chatbot is, ami jópofa, de kevésbé hasznos egy cég számára.
A vállalkozásoknak leginkább új vevőkre van szüksége nem pedig modern, drága és bonyolult játékszerekre.
Szinte adja magát a kérdés, hogy minek foglalkozzunk chatbotokkal, amikor a Facebook landing page kombináció tökéletes eszköz az érdeklődők (lead) gyűjtésére?
A válasz elsöprő erejű. Az e-maileket egyre kevesebben olvassák, egyre ritkábban, és ami át is jut a spam szűrőn az sokszor a kukában landol. A Facebook Messengert viszont mindenki használja, még te is.
Általában egy landing page oldal célja, hogy a látogatókból leadeket generáljon és a konverzió maga a hírlevél feliratkozás. Azt akarjuk elérni, hogy a reklámból érkező látogató az oldalon található információ hatására megadja az e-mail címét.
Tesszük mindezt azért, hogy utána már tudjunk a látogatóval kommunikálni és meggyőzzük őt a vásárlásról.
Ehhez csak el kell érni azt, hogy megadja az e-mail címét, amit valamiért nagyon értékesnek tart.
A chatbotok esetén erre nincs szükség.
Ha valaki kíváncsi és elkezd beszélgetni a chatbottal, az máris konvertálódott és lead lett belőle. Innentől kezdve bármikor kommunikálhatsz vele ingyen.
A folyamat működhet a hagyományos módon, vagyis egy landing page oldalon keresztül.
Ezt a módszert használja nagy sikerrel az www.automateads.com, akik online reklámokkal foglalkoznak.
Rájöttek, hogy a chatbot milyen nagyszerűen kiválthatná az élő erő egy részét, hiszen a leggyakoribb kérdéseket lehetne automatizálni.
Korábban tudásbázist építettek, de az emberek egyre türelmetlenebbek és nem hajlandóak maguk kikeresni a kérdéseikre a választ.
Úgy gondolták a chatbot tökéletes lesz erre a funkcióra és akár még azt is tudhatná, hogy a jelenlegi ügyfeleik le tudják kérni a jelentéseiket a chatboton keresztül.
A funkciókon túl programoztak bele egy kis emberszerű kommunikációt, hogy beszélgetni tudjon pár alapvetőbb dologról.
Mindjárt mutatom, hogyan reklámozták és terjesztették el ezt a botot, de előtte még bemutatom a bot egyik nagy erősségét.
Megfigyelték, hogy az emberek hogyan lépnek kapcsolatba az Iphone siri segédjével és hogyan használják például a Google Now–t. A Google Now csak egy applikáció maradt, de a siri valami egészen más, valami összetettebb.
Ezért az automateads.com fejlesztői úgy döntöttek, hogy személyiséget adnak a chatbotjuknak és így született meg Zoey, a mesterséges intelligenciával rendelkező asszisztens. Adtak neki egy háttértörténetet és elindult, hogy meghódítsa a vásárlók szívét.
A reklámozási részbe nem mennék bele, rengeteg lehetőséged van arra, hogyan reklámozz egy landing page oldalt.
Az ő oldaluk viszont nem mail címeket gyűjtött, hanem így nézett ki:
https://advertise.ai/
Gyakorlatilag itt a CTA nem más, mint a Chatbot kipróbálása. A gombra kattintva a látogatónak be kell lépnie a Facebookra és máris indulhat a beszélgetés.
A felhasználó szemszögéből ez iszonyúan kényelmes, mert nem kell semmit sem gépelnie. Nincs e-mail cím féltés, hiszen nem ad oda semmit. Ráadásul ott a kíváncsiság faktor, mert ez egy érdekes újdonság.
A cég szemszögéből az történik, hogy a landing page oldal konverziója az egekbe emelkedik, rengeteg információt tud meg a látogatóról, a bot bizalmat épít a látogatóban és automatikusan begyűjti az elérhetőségeit. Innentől kezdve bármikor el lehet érni és meg lehet szólítani. Rávehető, hogy új tartalmakat olvasson el és megnyissa a pénztárcáját.
Ha felkeltette a téma az érdeklődésed, akkor nézd meg azt a landing page oldal gyűjteményt, amit kifejezetten a Facebook Messenger chatbotoknak készítettek: https://botlanding.com/